Při dopoledním programu příchod dětí 7:30 - 8:00, vyzvedávání dětí 11:15 - 12:45
Při odpoledním programu příchod dětí 11:15 - 12:45
Vyzvedávání dětí po polodenním programu - dle dohody nejdříve po 3 hodinách pobytu
Harmonogram:
7:30 - 7:45 | Děti přicházejí do MŠ. |
7:30 - 8:15 | Děti se scházejí, práce s Montessori pomůckami. Projdou si pomůcky z nabídky. Práce jsou individuální i skupinové. Mohou využít výtvarné činnosti, cvičení. |
8:15 - 8:45 | Svačina, při které se děti učí samostatnosti. Vytváříme společenství u stolu, jíme společně. |
8:45 - 9:45 | Činnosti cílené, individuální, skupinové a frontální, práce s Montessori pomůckami, individuální naplňování potřeb dítěte. Děti se učí vzájemnému naslouchání. Seznamují se s obdobím, které zrovna prožíváme, učíme se soustředit a ztišit se. Elipsa – cvičení rovnováhy, společné setkávání, program dle tématu týdne, pohyb, říkadla a písničky, logopedická cvičení, rozmluva. |
9:45 - 11:45 | Příprava na pobyt venku (podpora samostatnosti při sebeobsluze, oblékání, hygieně ). Poznávání přírody a okolí, hry, pokusy, praktická cvičení, říkadla a písničky. Příprava na oběd (podpora samostatnosti při sebeobsluze, oblékání, hygieně) |
11:45 - 12:15 | Příprava prostírání, sebeobsluha u jídla, úklid. |
12:15 - 14:00 | Odpočinek dle potřeby dítěte, relaxace a ztišení. Individuální postupné vstávání, klidové aktivity. |
13:00 - 14:00 | Práce s Montessori pomůckami – individuální i skupinová, výtvarné činnosti, stavebnice, modelování, skupinové hry, pohybové chvilky, čtení, logopedické chvilky, případně odpolední pobyt venku. |
14:00 - 14:30 | Odpolední svačina, samostatná příprava a úklid. Vytváříme společenství u stolu, jíme společně. |
14:30 - 15:00 | Práce s Montessori pomůckami. |
15:00 - 15:15 |
Příprava na odchod, úklid, odchod dětí. |
15:30 |
Úklid a zamykání MŠ. |